Autoslaloma sacensības Latvijā ir atgriezušās jaunā formā – Gymkhana.lv. Pirmās šāda veida sacensības veiksmīgi tika aizvadītas 20. jūnijā sporta kompleksā 333, un tās pierādīja, ka Latvijas auto un moto braukšanas entuziastiem šāda veida sacensības līdz šim ir pietrūkušas un, ka tām šajā valstī ir nākotne.
Pirmajās Gymkhana.lv sacensībās auto ieskaitē piedalījās divpadsmit dalībnieki ar dažāda vecuma un piedziņas tipa automašīnām – sākot no Citroen C2 un Volvo 240, beidzot ar Mitsubishi Evo IX. Pretstatā daudzu interesentu pāragriem spriedumiem par to, kādas piedziņas tipa automašīnas ir vislabāk piemērotas šīm sacensībām, to dalībnieki cīnījās par sekundēm un sekundes desmitdaļām, neskatoties uz piedziņas veidu.
Visiem dalībniekiem bija jāveic četri braucieni, kuros bija jāmēģina uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu trasē, kurā bija iekļautas raksturīgākās Gymkhana sacensību figūras – čūska, apgriešanās pa 180 un 360 grādiem. Sākot jau no pirmā brauciena, labākos rezultātus uzrādīja Raivis Graudiņš ar BMW 328 is (labākais rezultāts 54.113 sekundes), taču pēdējā braucienā labāku trases veikšanas laiku – 53.711 sekunde – izdevās uzrādīt Aivaram Žukovam ar Subaru Impreza. Viņš arī svinēja uzvaru Latvijā pirmajās Gymkhana.lv sacensībās. Visu piedziņas tipu kopvērtējumā otro vietu izcīnīja Raivis Graudiņš, bet trešo – Oskars Lūsis ar Mitsubishi Lancer EVO IX ((labākais rezultāts 55.004 sekundes).
Motociklu ieskaitē pirmajās Gymkhana.lv sacensībās savus spēkus izmēģināja pieci dalībnieki, kuri bija ieradušies ar dažāda tipa un izmēra motocikliem. Jāatzīst, ka motobraucēju cīņas trasē bija necerēti interesantas un skatāmas. Šajā ieskaitē uzvaru izcīnīja Eduards Stefanovičs, kurš startēja ar Yamaha krosa motociklu (labākais rezultāts 48.228 sekundes). Daudz sīvāka cīņa bija par otro vietu starp dalībniekiem ar radikāli atšķirīga izmēra motocikliem – lielu šosejas motociklu un pavisam niecīgu “pocket bike”. Edgars Šūtelis ar savu mazo Polini GP3 ilgi turējās rezultātu tabulas otrajā pozīcijā (labākais rezultāts 56.038 sekundes), taču līdzīgi kā auto ieskaitē, pēdējais brauciens nesa izmaiņas – Edgaru Suteli uz trešo pozīciju atbīdīja Agris Martinsons, kuram ar savu Kawasaki Z750 izdevās uzrādīt rezultātu – 55.775 sekundes.
Paralēli Gymkhana.lv sacensībām notika arī Open Drift sacensības, kurās varēja piedalīties gan PRO drift, gan Street Drift sportisti. Šoreiz savu meistarību spīdoši pierādīja Ēriks Ulass, kurš pārliecinoši apsteidza savus konkurentus. Otro vietu izcīnīja Andris Rancāns, bet trešo – Arnis Namnieks.
“Mūsu mērķis, radot Gymkhana.lv, bija izveidot sacensības, kurās var piedalīties ikviens interesents un entuziasts. Manuprāt mums tas ļoti labi izdevās un pieļauju, ka jau nākamreiz daudzi no šo sacensību skatītājiem paši startēs kā dalībnieki. Jau šobrīd esam sākuši plānot nākamās sacensības, tāpēc visi interesenti tiek aicināti sekot līdzi informācijai Gymkhana.lv mājas lapā un apmeklēt treniņus, kurus turpināsim rīkot. Šajās sacensībās katrs dalībnieks ir ieguvējs, jo treniņu un sacensību braucienos gan autobraucēji, gan motobraucēji iemācās labāk kontrolēt savus spēkratus un var drošāk justies uz ielas,” pēc sacensībām atzīst Gymkhana.lv organizators Gvido Eksnis.
Gymkhana.lv sacensības atbalsta “Ātruma Cilts”, TC “Dauga”, “Motul”, “Miandum”, “Baltikums”, “Lāčplēsis”, “Panda Design”, “United Press”, “Motors&Sports”, “BMWPower.lv” un “Red Bull”.
Plašāku informāciju par Gymkhana.lv projektu iespējams atrast mājas lapā www.gymkhana.lv
Foto: Oskars Jansons